Basel Montag & Dienstag

Fortsättning på Baseläventyret...
 
Efter skolan på Måndagen åt vi först världens godaste asiatmat, innan vi återigen drog till Basel.
 
Övertrötta som vi var skrattade vi bort hela tågresan dit (1 timme), jag och Malin dregglade och gjorde grova miner och störde förmodligen alla i vagnen... hewheee.
 
Väl framme gick vi runt på gator och torg, vadade i konfetti!!!!
 VI sov på YMCA, jävla bra hostel. Fräscht!!!
Vi låg på våra sängar med benen upp i taket och röven rakt ut då två karlar plötsligt kommer in i rummet, som också ska övernatta där. Bra första intryck!
Senare på natten ligger jag och pillar mig i näsan då dom plötsligt kommer in i rummet. Bra intryck va?!
Den ena störde mig dock, han skulle upp klockan 06 morgonen efter och bad oss om att vara lite tysta då vi kom tillbaka från stan, vad fan är det? Tar man in på ett 8-bädds hostelrum om man måste ha tyst? Tror inte det va. Get a hotelroom förfan.
 Åkte litt båt över Rhen :)
 
Malin bestiger
 
 
 
 
 Finaste mopsen satt och chillade bredvid oss! Mjuka...
 
 Vi blev attackerade av "Schyssdräggziigli", utklädda karnevaldeltagare som kastar konfettit på en (och mular in det under tröjan på en) och sen får man godis :)
 
 
 
 
 
 
 Så otroligt rolig dag, fan vad roligt vi hade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0