Framme och så

Det var en lååång resa i fredags. Flyg till München, flera timmars väntan. Jag åt på vapiano för första gången, och gick och handlade lite Maiswaffeln på DM.
Sedan väntade en nästan 5 timmar lång bussresa till Freiburg.
Väl framme i freian skulle jag möta Klaus, som skulle ge mig nycklar osv. Allt gick jättebra, vart mött av honom och sedan av några klasskompisar som bor i samma lägenhetskomplex som jag, så de visade mig mitt rum.
 
Mitt rum påminner mest om nåt gammalt kyffe i en fjällstuga, ALLT är furu utom golvet som är blå linolium.
Bor med en annan tjej från min klass som kommer från Ånge, och två tyska killar som studerar biokemi och juridik.
 
Tycker det är väldigt äckligt att den ena studerar biokemi, OCD:n drar genast igång och säger att han drar hem en massa kemikalier från laborationerna... Men FUCK IT.
 
Direkt då vi kom fram gick vi ut för att ta "en öl", som tyvärr snabbt blev till tre, och sedan gick vi till ett ställe som hade typ 1000 olika shots varav varje kostar 2€.
Alla rökte där inne, jag rökte, jag drack. Blev packad och åkte hem på efterfest till oss och kaosade.
 
Igår mådde jag piss, var så jävla bakis, hade massa ångest och ville typ boka en flygbiljett raka vägen tillbaka till sverige.
 
På kvällen skypeade jag med Thomas, som fick mig på bättre humör, och idag känns allt typ som vanligt igen.
På Vappan åt jag Pasta Arrabiata, var väldigt gött.
Fina fönster på Vappan med utsikt över Hackerbrücke S-bahnstation.
Mörkret föll under min bussresa...
Sen drack vi öl :) Mumsig var´n!
 
 
 
 


Kommentarer
Tejech

Hveteøl? Yummy!

Svar: Ja mycket gott :)
Asbest

2014-01-20 @ 00:00:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0