Frühling

Här i Freiburg är det typ vår!!!
De senaste dagarna har det varit jättevarmt på dagen, man har kunnat sitta ute i bara t-shirt, och vara barfota :D
 
Jag älskar Vauban, området dit jag har flyttat!
 
Det är så mycket liv, så mycket djur, och så fin natur.
 
Jag och Malin gick en promenad igår, och då hittade vi HÖNS OCH TUPPAR!
Som var lösa!
Det fanns en inhägnad med hus och så åt dom, och bad, men dörren var öppen. Det stod skyltar om att man fick gå in och leka med dom om man ville och att man skulle låta dörrarna vara öppna så att de kan gå in och ut som de vill.
Man kunde dessutom köpa färska ägg för 30 cent styck! Då går man bara in i ett litet hus och hämtar dom.
 
Det skulle fan aldrig funka i Sverige tror jag!
 
Jag älskar Tyskland, jag älskar Vauban!
 
Blommmmor :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0