MISSFÄRGNING PÅGÅR

Jo, min tand som jag förstår att ni "alla" väntar spänt på att få höra om min TAND.
Det var ingen fara med den, eller, det är en visdomstand som håller på att växa ut och den lilla jäveln har gjort ett skavsår i min kind. 
Jag ska borsta denna lillen med klorhexidinkräm(!), hahaha, den har som biverkning att den kan missfärga tänder och tunga!!! HAHAHAHA. 
 
 
Väntar förväntansfullt på denna orala missfärgning.
 
Appropå färgning så färgade jag mitt hår med kemikaliehårfärg igår, ja alltså, vanlig hårfärg. Schwarzkopf, någon slags moussefärg.
Jag har inte färgat håret med "normal" färg på mer än 2 år, min OCD har inte tillåtit det på grund av alla gifter färgerna tenderar att innehålla.
 
Iallafall, igår gjorde jag det. Då jag smetade in färgen igår stank den väldigt starkt, sved i ögonen gjorde det också. Men jag klarade det, och det kändes faktiskt bra! Nu är håret ordentligt svart igen.
 
Under tiden jag inte har kunnat använda kemisk hårfärg, alltså cirka två år, har jag använt 100% naturlig ekologisk örthårfärg från märket K pour karité. 
K pour karité:
Lukt: Underbar doft av GI
Skall sitta i: 3 timmar, hahah!
Innehåll: Bara växter!
Resultat: Fint, naturligt. Dock tvättas det ur snabbt och ger ingen kolsvart färg vilket jag gärna vill ha :(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vanlig "kommersiell" hårfärg:
Lukt: Stark och kemisk
Skall sitta i: 30 min!
Innehåll: Skadliga kemikalier
Resultat: Snyggt!
  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0