Glöggtajm!

Som ni säkert vet mina vänner, så är det Första Advent på söndag.
Då brukar de flesta dricka glögg, inte minst jag! Jag gjorde därför en sökning på systembolaget för att checka in årets utbud av ekologiska glögger (man vill ju inte fira advent med kemikalier), både alkoholfria (som jag iochförsig inte tror att ni är särskilt intresserade av) och starkvinsglögger. Inte bestämt mig för vilken/vilka jag själv skall införskaffa... Men en sak kan jag lova, och det är att det inte blir någon av de alkoholfria.
 
 
 
 
Dufvenkrooks alkoholfria glögg. 35:-/ 750 ml
Vinfabrikens alkoholfria äppelglögg 29:-/750 ml
Ripas vinglögg, 10%, 69:-/750 ml
 
Vinterglöd rödvinsglögg, 10%69:-/750 ml
Herrljungas Mocca & Chokladstarkvinsglögg, 15%, 89:-/500 ml
Tegnér & Sons vinglögg, 12%, 65:-/750 ml
 
Tegnér och Sons "Wickléns Fat" Starkvinsglögg, 14,5%, 79:-/750 ml


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0