Äru Alpha?

Varför gillar många av oss tjejer badboys? Jag tror det finns flera orsaker och anledningar till detta, tänkte ta upp samtliga jag funderat över.
1. Min teori är att det ligger nedärvt i våra gener att vi vill ha någon som är alfa. Alfahanne. 
Se bara på djuren, honorna vill ha den hanne som är störst, starkast, som spöar de andra hannarna och iochmed detta är en trygghet. En bra beskyddare.
Nu har vi ju dock blivit mer civiliserade och hannarna av vår ras Människa behöver ej längre använda fysiskt våld för att visa vem som är den bästa familjekarln.
Dock, tror jag att det fortfarande ligger och spökar i våra gener. Jag tror att det är en av anledningarna till att vi kvinnor gillar kriminella typer. Som slåss. 
 
2. "I can save him, I can change him".
Det klassiska. Vi vill hjälpa, vara hans ängel och bara min kärlek kan rädda honom.
Folk säger att det inte går att savea och changea någon. 
 
3. Spännande. Vi gillar äventyr.
 
 
Topplista på vilka manstyper jag tenderar att charmeras av:
1. Pundare
2. Psykfall (lika barn leka bäst?)
3. Män som ser ut som bänkar.
 
Tyvärr asså. Inte alpha att knarka.
Jag dras ofta ,till människor över huvud taget, som är störda eller instabila på något sätt. Som knarkar, är psykiskt sjuka och dylikt. Jag tror att detta är för att jag känner att det går att förstå dessa människor, och de kan förstå mig. Man kan kommunicera på ett djupare plan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0