Finaste mormor

Min finaste mormor ligger på sjukhus. Hon kan inte andas, orkar knappt prata.
Det gör ont i mig att se henne så! Hon är så fin och stark, har alltid brytt sig om alla andra mer än sig själv. Tillochmed nu gör hon det, fast hon knappt orkar prata. Jag klarar inte av att se henne så, det gör så ont.
Min fina mormor, jag hoppas att de kan hjälpa henne. Morfar säger att hon har orkat såpass länge för att hon har sina barn och barnbarn, hon har någonting hon tycker är värt att leva för. Men vi vet inte hur länge hon kommer orka kämpa. Fina mormor.
 
Igår var en deppdag. Dels för mormor. Dels för, ja jag vet inte. Jag har för mycket känslor. Things are getting in the way. Kanske kommer det gå över.. Ligga på is ett tag, fucking hope so.
Jag är glad att det är sol idag, för idag flyttar jag till Tyskland. Jag känner mig melankolisk, ledsen. Kommer sakna mina fina vänner och min familj så jävla mycket, jag älskar er!
Men jag tror det är bra för mig att åka iväg.
Reda mig själv, få perspektiv.

 
Mitt mysiga röda rum. Gonna miss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0