Vovve

Funderar allvarligt på om jag faktiskt ska och skaffa en hund i sommar, då jag är hemma från Tyskland.
Jag känner att det fattas mig så mycket, en mjuk pälsig vän som alltid är där för en, vaktar en, skyddar en och blir ens partner in crime :)
 
Det är så många olika raser jag kan tänka mig, jag gillar egentligen de flesta sorters hundar, men jag vill gärna ha någon ganska stor hund som kan försvara mig ifall det skulle behövas,  då jag tillexempel är ute och går med den på kvällen/natten..
De jag har funderat på mycket är...
 
Berner Sennen
Sankt bernard
New Foundland
Schäfer
Rottweiler
 
Men detta är raser som kräver väldigt mycket motion och mental träning, och innan jag skaffar en måste jag vara hundra procent säker på att jag kan ge den allt detta.
Sen är ju frågan vart man kommer bo, man kan ju inte klämma in en sankt bernard i en liten etta i stan.. Stackars mjuky!
 
St Bernardsvovven Båtsman, den mjuka älsklingen från Saltkråkan :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0