Svartmögel

Vi har bråkat här på morgonen
 
För ett tag sedan upptäckte jag en obehaglig svart beläggning på trappräcket i huset. Svartmögel, tänkte jag direkt.
Sedan dess har jag undvikit att ta i trappräcket, jag plastade in det med plastfolie så att inte sporerna skulle sprida sig, jag varnade de här hemma.
Men de påstår att det inte är svartmögel.
 
Plastet har ramlat bort.
 
Imorse började jag diskussionen igen, pappa blev sur för att jag inte lyssnade på honom då han sa att det bara är vanligt smuts. Han blir sur för att jag inte litar på honom.
Jag förklarar att det inte är jag som inte litar på honom, det är OCD´n, det är den som inte litar på något, då den väl har bestämt sig.
 
Pappa tvättade iallafall bort beläggningen... Jag vet inte ifall det var SM eller bara smuts.. Enligt pappa uppstår inte svartmögel bara sådär, "jag har vart med länge jag Agnes, jag vet hur svartmögel ser ut". Så jag får väl lyssna på det.
 
Jag är rädd för svartmögel för att det ORSAKAR CANCER. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0