Come eat and smoke and drink some chemicals with me

Ett år sedan
Det är vad folk gör, äter kemikalier och fyller sina hjärnor och fettlager med diverse substanser.
För att döva verkligheten? För att det inte finns annat? För att det är kul? För att inget annat är värt?

Jag vet inte. Inrökta lägenheter, drivor av kläder på golvet. Fimpar och cigarettpapper tömda på tobak. Bångar, spliffar, folköl. Morgonrök, för att orka gå utanför dörren. För att ens orka kliva upp. Cancerhosta, tobaket är slut så då blir det att röka rent.
Det är en annan värld än min. Det är deras värld, de får leva i den världen om de vill. Jag blir lite öm, får lite ont i hjärtat då människor förstör sig. Sårbara är dom, det är ett som är säkert. Jag vill rädda alla, vill inte att det ska gå snett och vara misär.
Samtidigt kan jag inte låta bli att fascineras av dom. Tillockmed avundas, på något sjukt sätt. Att dom bara kan skita i allt, inte bry sig. Måste vara ganska skönt. Men jag vill ändå inte det, såklart. Jag är ändå glad att jag bryr mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0