50 shades of fucked up?

Som ni kanske vet har Kappahl en 50 shades of Greykollektion, med underkläder.
 
Nu råkade jag se en antisida mot denna på facebook. Här tycker man att kampanjen är kvinnoförnedrande för att kvinnorna framstår som undergivna objekt till mannen.
Jag håller inte med om detta!
 
Jag har personligen inte läst böckerena men har förstått att de handlar om tabubelagt sexualitet, BDSM och lite "hårdare tag".
Måste man som kvinna, för att vara en korekkt feminist tycka om enbart mjuksex där man fysiskt är "på samma nivå" som mannen? Får man inte tycka om att bli dominerad, fastkedjad och piskad i sänghalmen?
 
Feminism för mig är iallafall att få vara den man är, uttrycka sin sexualitet och allt man står för utan att bli dömd annorlunda för att man är just en kvinna.
 
Knyt fast din karl, bli örfilad, ta den i brunan, gör vad fan du vill! Det är din kropp, bara DU kan bestämma vad som är okej, vad du vill låta andra göra med den och vad du själv vill göra med den.
Det kan inte samhället, dina vänner, någon säga till dig.
 
Våga experimentera, gör det du känner för, prova dig fram. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0