TIK - Tung I Kroppen

Hemma idag. Och igår. Ont i halsen, öm i kroppen.
Har smort in mig med min ekologiska eteriska Tea-Treeolja på en bas av tistelolja. Tea-treeoljan är fantastisk mot allt möjligt, inte minst förkylningar! Det är en antiseptisk olja som har en härlig medicinsk och frisk doft, den stärker immunförsvaret och om någon hemma är sjuk - häll tea-treen i en oljelampa för att förhindra luftburna smittopartiklar!
 


Jag har också ångbadat mitt ansikte med Pepparmyntolja. Jag kokade då upp en kastrull med vatten, hällde i ett par droppar av oljan och andades in. Det öppnar upp luftvägarna och gör så att man klarnar till i huvudet. Väldigt skönt då man är täppt och tung i skallen!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0