Promenad

Promenerade idag, själv. 40 minuter. Vid vägen gick jag, vet inte hur jag vågade. Jag tycker inte alls om att gå vid vägen själv egentligen, jag är rädd för att en bil ska komma förbi och dra in mig.
Där har vi ännu en bra sak med att ha hund, man slipper vara själv. Man kan ta en nattpromenad i en ensam skog och ändå ha vovvi vid sin sida som kan försvara en. Det skulle vara underbart.
Då jag gick vid vägen löstes skosnörena på vänstra skon upp. Det var något vitt äckel på marken som snörena hade nuddat så jag fick stå i typ 10 minuter och knyta skon lite halvdant med ena handen. Den andra handen kunde jag inte använda för den behövde jag nämligen använda till att zappa låtar på mobilen.
 
Smutshanden fick sedan vara knuten resten av promenaden, tills jag äntligen kom hem och kunde tvätta den.
 
Hur blir det om jag skulle skaffa en hund? Kopplet kommer ju trassla sig ibland och då kommer man att behöva dra det på marken och så kommer hunden att rulla sig i massa smuts som sedan kommer in i soffan och allting... Faan. Men jag vill så gärna.
Om jag hade en hund kanske jag skulle "tvingas" bli frisk. Då är det ju inte bara mig, då är det ju ett litet liv jag har ansvar för.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0