Tvätt

Idag ska jag städa och tvätta, det är inte så jävla kul men det är kul efteråt då allt är rent!
Tvättning är en ganska jobbig process för mig, eftersom jag måste tänka på "ren hand, smutsig hand".
Med detta menar jag att då jag samlar ihop tvätt, sorterar den och lägger in den i maskinen, så är jag ju smutsig.
Då kan jag inte ta ut tvätten (då den är ren) med samma händer som jag la in tvätten med, för då är det ju smuts på händerna.

Detta innebär att jag först måste lägga i tvätten, sen duscha, sen gå ner igen och ta ut den.
Detta är lite tidskrävande. Då jag och V masstvättar måste vi köra att en av oss är rena och den andra är smutsig, så att processen går fortare.
V tycker såklart att detta är jobbigt, och någonstans förstår ju jag att "normala" människor inte beter sig så här.

Enligt V bär "normala" människor ner smutstvätten i IKEA-kassar, tvättar den, sen bär upp den RENA TVÄTTEN i samma IKEA-kassar som dom bar ner den i då den var smutsig?

Detta är ju extremt ohygieniskt och äckligt, gör människor verkligen såhär?


Kommentarer
Jennifer

Hejsan. Hittade din fina blogg via forumet. Känner igen mig så väl. Är själv en person som bara använder naturliga produkter och mat och är väldigt intresserad av detta. Sen tillkommer alla mina otroligt tidskrävande och energistjälande tvång. Nåja, det var inte det jag egentligen skulle skriva här, utan jag ville bara säga att jag är en ny följare till din blogg. :)

2012-04-04 @ 14:29:55
URL: http://jacobssonjennifer.blogg.se/
Malin Ovesson

Hej!



Jag läste ditt inlägg om det här med tvätten. Jag har också OCD och jag fattar inte heller att man kan ha smutsig tvätt i en kasse för att sedan lägga ner den rena tvätten i samma! Då blir ju tvätten äcklig igen!!!

2012-04-18 @ 13:21:10
URL: http://-
Agnes

Hej Jennifer och Malin :)

Vad kul att ni fann min blogg intressant!

Och det känns skönt att veta att någon känner igen sig, även om jag såklart inte önskar någon annan det här helvetet...

Jag är glad att ni läser min blogg och jag arbetar med att försöka att inte skämmas över mitt tvång, det är förjävligt att man ska behöva skämmas över något man inte har valt själv!

2012-04-22 @ 20:33:55
URL: http://asbest.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0