Ich liebe Plastique

Andra människor är beroende av cigg och Coca Cola.
Jag är beroende av plastpåsar. Helst ska det vara genomskinliga plastpåsar, 1L.
Jag gillar inte fryspåsar för dom ser man inte igenom. Det är bra med genomskinliga för då kan man ha mobilen i dom och fortfarande se skärmen.

Jag använder plastpåsar som ett skydd. Jag trär alltså plastpåsar på handen då jag ska ta i någonting jag tycker är smutsigt, ex badrumskranen, maskinerna i den allmänna tvättstugan osv.

De som jag bor med har såklart undrat varför det ligger plastpåsar överallt, varpå min pojkvän har fått förklara min situation för dom.

De flesta verkar inte veta vad OCD är. Såhär säger Wikipedia:

Tvångssyndrom är en psykiatrisk diagnos som kännetecknas av upprepade ritualer eller tankar. Det internationella namnet är Obsessive-Compulsive Disorder (OCD). Obsessioner eller tvångstankar är obehagliga och ofrivilliga tankar som ger upphov till ångest. Kompulsioner eller tvångshandlingar är de tankar eller ritualer som den drabbade använder sig av för att slippa denna ångest. Det behöver inte nödvändigtvis finnas någon rationell koppling mellan en tvångstanke och den lindrande tvångshandlingen.



Åter till det här med plastpåsar. I fredags då jag var på Systembolaget hade jag en plastpåse med pengar i, samt en plastpåse där min telefon låg.
Jag kom fram till kassan, och hade förberett en exakt summa pengar som jag hade räknat ut att kalaset skulle gå loss på.
Det visade sig dock att det kostade ett par kronor mer, vilket resulterade i att jag fick börja gräva i mina plastpåsefickor efter 2 kronor.

Gubben bakom mig i kassan: - Värst vad mycket plastpåsar du har då!
Jag: *Ler lite obekvämt*
Kassörskan: Hon kanske brukar simma?

Mina drycker är inslagna så jag går för att packa dessa.
Kassörskan vänder sig mot mig där jag står och packar.

Kassörskan: Eller har du någon förklaring till alla plastpåsar?
Jag: *Tänker tänker tänker* Ehm jaa, jag har en liten hund som jag brukar vara ute och leka med nu i snön, och jag har plastpåsar runt grejerna så att dom inte ska bli fuktskadade. iPhones är ju rätt känsliga du vet, ehehe.

Kassörskan: Ja det har du ju rätt i. *Vänder sig mot gubben som drog igång skiten* Så hon hade en förklaring iallafall!

SÅ otroligt störande! Vadå "har du någon förklaring till alla plastpåsar"? Ska jag behöva rättfärdiga mitt beteende framför en människa jag aldrig har sett i hela mitt liv?
Såhär i efterhand ångrar jag att jag ljög ihop en historia, jag skulle fan ha berättat sanningen så att dom hade fått skämmas riktigt ordentligt!
Idioter!
Ingen respekt för människors privata sfär, nej, människor är så djävulskt nyfikna.
Mina plastpåsar - min ensak.

Det är snart vår! Längtar så otroligt mycket efter vitsippsfältet, gud vad jag ska vältra mig i dess skönhet denna vår.

Vår


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0