Deutschland uber alles!

Ja, jag vill läsa tyska.
Jag har en dragning till Tyskland och det tyska språket. Kanske började det med att jag fick intresse för tysk musik, och fann språket mycket uttrycksfullt.
Ett vackert språk är det sannerligen inte, men ack så häftigt det är, så aggressivt och skönt i öronen.
Skönt att prata tyska om man är arg, då kanske det räcker med en svordom istället för 50 för att få ut samma mängd ilska, om ni förstår vad jag menar.

ACHTUNG! Kom inte nära mig idag.
Varning, håll er borta era jävla svinkadaverhelven.

Jag var på en sommarkurs i Tyskland för ett par år sedan, det var väldigt givande. Jag skulle jättegärna vilja läsa tyska på universitet på plats i landet, men för att ha behörighet till det måste jag ha läst tyska motsvarande steg 3 på gymnasienivå.

I höstas då jag jobbade på ett litet café, bestämde jag mig för att börja plugga tyska på komvux samtidigt. Ansökte, kom in, köpte böcker och började plugga.
Sen en dag på väg till jobbet tappade jag tyskaboken på marken, och förbi körde en "gatustädbil", som sprutade någon vätska på marken där min bok låg - så boken blev nersprutad.

Jag fick såklart panik. Tog upp boken, gick in i cafét och tvättade händerna.

Mitt sunda förnuft försökte säga till mig att med största sannolikhet var det vatten som bilen hade avgivit, men den fördärvande rösten sa såklart att det var kemikalier! Kemikalier som kommer att sugas upp av min hud och ligga och frodas där inne och framkalla cancer.

Jag började ringa runt till Stockholms Stad och försökte hitta fram till någon som kunde svara på vad det var bilen hade sprutat ut, men jag blev bara runtskickad.

Jag kunde inte plugga med den äckliga jävla kemikalieboken.

Efter någon vecka hade jag ett samtal med någon ingenjör eller något, som lovade mig att det bara var vatten bilen hade sprutat ut. Men jag kunde ändå inte tro på det. Så där slutade mitt tyskastuderande för den gången.

Har ångest för det nu, men jag har sökt till komvux nu igen och ska försöka börja plugga igen till sommaren.
Vill inte att den här pissiga jävla störningen ska få förstöra mitt liv mer än vad den redan har gjort.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0