Skumtestet

Det var 2010 som skiten började. OCD´n.
Innan jag tog studenten, vet inte exakt när och var det uppstod, det smög sig på successivt och helt plötsligt stod jag bara där och tröck på tvålpumpen runt 7 gånger per handtvätt.
Tvål, tvätta. Mer tvål. Skölja av. Mer tvål, smörja upp den ordentligt på handlederna och underarmarna. Skölja tills det slutat skumma i handfatet. Gnugga handflatorna mot varandra. Skölja och räkna till 60. Göra skumtestet. Klarar jag skumtestet är jag klar.
 
Klarar jag inte skumtestet får jag gnugga vidare 60 sekunder under vattenstrålen.
 
Skumtestet är då jag, efter att tvålat in mig och sköljt händerna, gnuggar handflatorna mot varandra. Bildas det skumbubblor mellan fingrarna måste jag skölja mer. Bildas det inte skumbubblor är jag klar.
 
På 3 dagar förbrukade jag ungefär en halvliter handtvål, det blev ganska dyrt.
 
En kväll var Hannah, Bea och Simon hemma hos oss i gubbängen på middag och förfest.
Jag kom tillbaka från badrummet och Bea reagerade på mina händer och armar som var knallröda upp till armbågarna. De blev chockade och frågade vad det var, vad som hade hänt. En allergisk reaktion?
Jag försökte lugna dom och säga att det inte var någon fara, visste inte vad jag skulle säga till er! Hur ska man berätta att man tvättar sig tills man går sönder?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0