8 percent

Hello, bloggen.
Nu är det söndag kväll och jag ligger i sängen och är lite avslagen av nån slags förkylning. Bäst jag blir frisk för jag har jobb all week!
Och då jag tänkte skriva om min OCD i denna blogg kanske jag ska passa på att ta upp hur den påverkar mig i mina arbeten, vilket är ganska mycket.
På mina jobb sitter jag bland annat i kassan. Jag tar emot pengar, och det är väldigt smutsigt tycker jag. På mitt ena jobb som inte är inom vården var det först inget problem, jag kunde ta på pengarna sen t.ex. ta på min mobil/ fixa med håret. Tills den dagen jag fann en peng med EN BLODFLÄCK i växelkassan. Jag fick panik. Tvättade händerna, desinficerade dom, kunde inte använda jackan jag hade haft på mig på flera månader.

En annan gång stod jag i kassan med 2 kollegor, varav den ena tog emot en sedel av en kund som hon sa var "kladdig".

Jag frågade vad det var på den, blod, trodde hon. Men hon och den andra tjejen jag jobbade med brydde sig inte om blodet, den ena satte sig ner några minuter senare och började BITA PÅ NAGLARNA, TÄNK OM HON HADE BLOD PÅ HÄNDERNA? Mina hjärnspöken börjar skrika HIV, Hepatit och blodsjukdomar.

Så det jobbet är så att säga kontaminerat, jag kommer dit och undviker att ta i mitt hår, i min mobil etc, enda tills passet slutar och jag kan tvätta händerna noga. Extremt jobbigt då det typ klias i ansiktet eller jag är sugen på en liten karra...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0