ÖL å så

Igår satt vi först på fiket och pratade lite filosofi. Ja, vi läser filosofi - på tyska. Hade varit svårt nog att förstå texterma på svenska... 
 
Sen kokade jag och Malin ihop en sjujäkla Eintopf (gryta) som vi bjöd korridorsvännerna på.
Vi råkade köpa en flaska vin på Aldi för 2€.
Den smakade rätt tunnt, med en liten sur eftersmak, haha. Men, vad förväntar man sig av ett så billigt vin?
 
Biokemisten Robert bjöd på ett litet glas av ett annat rödvin från hans hemtrakter, Offenburg, och detta vin smakade betydligt bättre.
Sen gick ett par tjejer iväg och köpte ytterligare en flaska som vi delade på innan vi sen DROG UT. Vi drog in till stan fast vi egentligen bara skulle sitta hemma och findricka, men så blir det.
Det var en trevlig kväll faktiskt, vi gick först till en mysig pub och sen till en GAYBAR GAYBAR. Där snackade jag med ett par jättetrevliga karlar som jag inviterade till Sverige, hahaha...
 
AJA, mår bra idag iallafall. Nu blir det skola och ikväll blir det TAPAS med lite klasskompisar som kommer hit.
 
Jag ska göra HOMMOS, kikärtorna har legat i blöt sedan gestern.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0